Fishing Planet Missouri – Poradnik (#1): (Spławik, mapa Missouri)
Fishing Planet Missouri – Poradnik
Zauważyłem, że sporo osób ma problemy ze złapaniem ryb, co przekłada się na bardzo długie wbijanie kolejnego poziomu. W tym poradniku chciałbym Wam objaśnić podstawy wędkowania oraz poradzić jak szybko wbić poziom na mapie Missouri (podstawowej).
1. Ekran główny
Ekran główny czy też ekran domowy, pozwala nam na kompleksowe zarządzanie swoim ekwipunkiem, wybór mapy, zakup przedmiotów i całą masę innych rzeczy. Wymieniłem tylko trzy zakładki gdyż one nas najbardziej interesują.
a) SKLEP
W sklepie możemy zakupić wszystko, czego dusza tylko zapragnie, włącznie z przedmiotami premium(licencje, konta premium i 'przedmioty’). Są dostępne zarówno przedmioty za „złoto” jak i za „kredyty”.
Złoto możemy zarobić łowiąc unikatowe ryby, zwiększając poziom czy zdobywając osiągnięcia. Za złoto możemy zakupić produkty 'premium’, które zazwyczaj charakteryzują się większa wytrzymałością, pojemnością, jakością czy atrakcyjnością dla ryb (w przypadku przynęt/wabików).
Kredyty zarabiamy głównie zatrzymując(ważne) złowione ryby, ale otrzymujemy je również za osiągnięcia i dzienny bonus. Możemy za nie kupić ok.75% rzeczy dostępnych w sklepie, które pozwalają na swobodną rozgrywkę. Im większa jest złowiona ryba tym więcej kredytów otrzymujemy, a największą wartość mają sztuki Medalowe oraz Unikatowe.
b) EKWIPUNEK
Jeden z najważniejszych, jeżeli nie najważniejszy element gry dla każdego gracza. Możemy tutaj ubrać naszego bohatera, uzbroić w sprzęt i zapakować co nam się tylko podoba do plecaka! Tak, to jest ważne – plecak/magazyn. W plecaku znajdują się rzeczy, które będziemy mieli dostępne podczas wędkowania, w magazynie natomiast znajdują się wszystkie zakupione przez nas przedmioty (z magazynu nie można korzystać podczas rozgrywki).
c) MAPA
Przy włączeniu gry, (jeżeli nie jesteśmy na rybach) zawsze widoczny jest wybór mapy. Na chwilę obecną mamy dostępnych 7 map położonych w Ameryce Północnej. Mapy odblokowujemy wraz ze wzrostem poziomu.
Na poziomie 1 mamy do dyspozycji mapę Missouri, która jest dość prosta.
2. Mapa, pogoda i godziny brań
Podczas wyboru miejsca połowu (w naszym przypadku Missouri) bardzo ważne są informacje zawarte w prawym panelu. Możemy tam znaleźć:
– Pogodę na 5 dni
– Występujące ryby(nie zawierają ryb występujących sporadycznie)
– Koszty podróży
Po naciśnięciu przycisku '<’, cały boczny panel się rozwinie, dzięki czemu będziemy mogli przeczytać ogólne informacje na temat akwenu oraz uzyskamy dodatkowe informacje, tj:
– Godziny żerowania ryb
– Posiadana licencja
– Możliwość zmiany STANU RODZINNEGO*
Oczywiście pogodę, gatunki ryb, godziny żerowania oraz dokładny opis występujących ryb można sprawdzić otwierając mapę znajdując się już nad łowiskiem.
3. Wybór odpowiedniego ekwipunku
Fakt, na początku nie ma go za, wiele ale wędka, kołowrotek, żyłka i haczyki wystarczą, aby cieszyć się z połowów na pierwszych dwóch mapach. Oczywiście ważna jest przynęta, dlatego wspomniałem wcześniej o występujących rybach przy wyborze map, gdyż pozwoli to Wam odpowiednio dobrać przynęty i cieszyć się z brania za braniem.
Missouri czyli kraina Bassów z rzadziej występującym sumikiem kanałowym i szczupakiem czerwonopłetwym. Jeżeli już wiemy, jakie ryby występują możemy przejść do sklepu i kupić odpowiednie przynęty, chociaż niski poziom nam na dużo nie pozwala – chleb i rosówki są bardzo dobre na początek (każdy otrzymuje rosówki i chleb na start – za darmo).
Jeżeli już podnieśliśmy swój poziom, możemy kupić żółty ser czy psią karmę, które zwiększą skuteczność połowu sumików.
Ważnym elementem jest również ubiór oraz dodatki. Kamizelki, czapki, skrzynki, torby na wędki czy siatki na ryby – dzięki nim będziemy mogli zabrać więcej przynęt, żyłek, kołowrotek, wabików i przechować więcej ryb(siatki/sznurki posiadające opcję Fish-Friendly(przyjazna dla ryb): Tak, umożliwiają nam wypuszczanie ryb). Dzięki temu nie będziecie musieli zmieniać, co chwilę ekwipunku, jednak wymaga to sporej ilości kredytów i wyższych poziomów (tak, wszystkie rzeczy w sklepie mają określony poziom, od którego możemy daną rzecz zakupić).
4. Sterowanie
Nie będę długo się tutaj rozpisywał, przedstawię obrazek, który każdy może sobie wyświetlić naciskając F1 w grze.
Przy wędkowaniu spławikowym interesuje nas klawisz F11 pozwalający na dalekie rzuty oraz O i P, dzięki którym regulujemy grunt spławika.
Pamiętajcie! Przy dużych sztukach (kołowrotek lub wędka kolor żółty/czerwony) należy zmniejszyć hamulec i prędkość zwijania, gdyż możemy uszkodzić nasz sprzęt i będziemy zmuszeni do naprawienia sprzętu a jest to możliwe tylko po opuszczeniu łowiska (w ekranie głównym).
5. Wybór 'miejscówki’
Każda mapa ma na chwilę obecną statycznie ustawione miejsca połowu. W przypadku Missouri mamy dostępne dwa:
STANOWISKO nr. 1
Tutaj najszybciej wbijemy następny poziom, bassy wielkogębowe, sumiki kanałowe czy medalowe bassy niebieskie – wystarczy wyjąć kilka ryb z wody i mamy następny poziom! Ryb jest tutaj od groma, na pewno nie raz będziecie narzekać na 'drobnicę’, która ciągle atakuje naszą przynętę. Podstawowy sprzęt sprawuje się tu idealnie, wystarczy tylko zakupić lepsze przynęty przy wyższym poziomie. Na spinning (jigi bassowe) jest tu raj dla bassów wielkogębowych.
STANOWISKO nr. 2
Bassy słoneczne biorą jak głupie, czasami znajdzie się jakaś medalowa sztuka…a szczupak bierze głównie na żywca lecz zdarza się, że zaatakuje czerwone robaki. Doświadczenia zdobędziemy tu niewiele z podstawowym sprzętem, natomiast z blachą, jigiem czy obrotówką – możemy złapać całkiem UNIKATOWE sztuki
6. Wędkowanie
Wędki uzbrojone, przynęty założone i co dalej? Najpierw wybieramy miejsce wędkowania, górne miejsce jest bardziej obfite w ryby, dzięki czemu szybciej wbijemy poziom. Po wybraniu miejsca, podchodzimy do wody (W, S, A, D), aby nasz bohater wyjął wędkę z ekwipunku (klawisze 1-9).
Regulujemy grunt (o/p) i naciskamy F11, aby przejść do normalnego zarzucania. Naciskamy prawy przycisk myszy (PPM), pojawia się nam biały okrąg na wodzie, który wskazuje miejsce zarzucenia.
Jeżeli wybraliście już miejsce, naciskamy lewy przycisk myszy (LPM) i ponownie naciskamy LPM, gdy wskaźnik z prawej strony znajdzie się w białym polu (zdjęcie poniżej).
Twój spławik znajduje się w wodzie i z niecierpliwością czekasz na pierwszą rybę? Dobrze! Ale jak zaciąć?
Jeżeli masz branie, spławik gwałtownie idzie na dno lub przemieszcza się zatnij poprzez naciśnięcie PPM (prawego przycisku myszy), następnie zacznij zwijać żyłkę, co jakiś czas ponownie naciskając PPM. Pozwoli to na pewne wyciągnięcie ryby z wody.
7. Ryby i doświadczenie
Wiadomo, wszyscy chcieliby od razu złowić duże sztuki – medalowe czy unikatowe, a nie jakieś małe szkraby. Jak już wiecie wielkość ryby wiąże się z ilością otrzymywanych kredytów oraz doświadczenia, dlatego poniżej zamieszczam wskazówki, na co łowić i gdzie złowić poszczególne gatunki ryb.
Sumik kanałowy
Metoda: Spławik
Grunt: >220 cm
Odległość rzutu: >=7m
Przynęta: chleb, żółty ser, psia karma, kawałki ryby,
Doświadczenie: od 5 do 170 za sztukę, w zależności od wielkości
Proponowane miejsce zarzucania:
Bass wielkogębowy
Metoda: Spławik
Grunt: 0-250 cm
Odległość rzutu: >9m
Przynęta: rosówki, białe robaki, małe żywce
Doświadczenie: od 7 do 20 za sztukę, w zależności od wielkości
Proponowane miejsce zarzucania:
Bass niebieski
Metoda: Spławik
Grunt: 0-250 cm
Odległość rzutu: >9m
Przynęta: chleb, kulki, kukurydza, rosówki i praktycznie wszystko inne
Doświadczenie: od 1 do 180 za sztukę, w zależności od wielkości
Proponowane miejsce zarzucania:
Bass słoneczny, biały
Metoda: Spławik
Grunt: 0-250 cm
Odległość rzutu: >9m
Przynęta: chleb, kulki, kukurydza, rosówki i praktycznie wszystko inne
Doświadczenie: od 1 do 180 za sztukę, w zależności od wielkości
Proponowane miejsce zarzucania: GDZIEKOLWIEK, są wszędzie!
Szczupak czerwonopłetwy
Metoda: Spławik
Grunt: 0-250 cm
Odległość rzutu: >10m
Przynęta: rosówki, mały żywiec
Doświadczenie: od 7 do 180 za sztukę, w zależności od wielkości
Proponowane miejsce zarzucania:
8. Poziomy
Jak wiadomo poziom jest bardzo ważny, dzięki niemu odblokowujemy nowe wędki, przynęty, kołowrotki – ogólnie sprzęt ale także i nowe mapy (łowiska). Zwiększanie poziomów jest tym trudniejsze im wyższy mamy poziom, poniżej zamieszczam tabelę przedstawiającą zależność poziomu od doświadczenia:
9. Zwieńczenie sukcesu
Jeżeli mamy już dość, siatki są pełne i nasz poziom skoczył do góry, możemy opuścić łowisko. Zobaczymy ekran podsumowujący naszą wyprawę. Będą tam ogólne statystyki, zdobyte osiągnięcia oraz zarobiona kwota.
Następnie naciskamy LPM i zostaniemy przeniesieni do menu głównego.
To by było na tyle!
Niedługo kolejny poradnik – podstawy spinningu!
Połamania,
Raintek (WPiW.info)