na wirtualne ryby wędruj z nami
Od czwartku (30 listopada br.) na platformie Steam w ramach wczesnego dostępu (Early Access) dostępny jest nowy polski symulator wędkarski – Ultimate Fishing Simulator. Produkcja ma wyróżniać się m.in. realistycznymi modelami łowienia, bardzo dobrą grafiką, fotorealistycznym systemem wody oraz zróżnicowanymi metodami połowów. Twórcy planują również mocne postawienie na tryb multiplayer. Wstępnie zapowiedziano już wersje na PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.
Nowy symulator wędkarski to dzieło Ultimate Games oraz Bit Golem. Nad grą pracują m.in. osoby, które były zaangażowane wcześniej w produkcję konkurencyjnych gier wędkarskich (np. Fishing Planet). Wydawcą jest Ultimate Games.
Przez pierwsze kilka miesięcy gra będzie dostępna w trybie Early Access. W tym czasie twórcy zamierzają rozwinąć poszczególne elementy. Finalna wersja, która będzie zawierać wszystkie zaplanowane aktualizacje i rozszerzenia, ma być gotowa w maju/czerwcu 2018 r.
Jak zapowiada Ultimate Games, gra trafi najprawdopodobniej również na konsole – premiera wersji na PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch planowana jest wstępnie na przełom 2018 i 2019 r.
Twórcy gry wskazują, że ich celem było stworzenie realistycznego symulatora wędkarskiego i wyznaczenie nowych standardów w kategorii wędkarskich symulacji.
„Ultimate Fishing Simulator to gra stworzona przez pasjonatów będących jednocześnie doświadczonymi twórcami. W porównaniu do konkurencyjnych produkcji wyróżnia się grafiką oraz unikalnym i obecnie najbardziej zaawansowanym systemem fotorealistycznej wody na silniku Unity – to nasz autorski Ultimate Water System. Co ważne, gracz może też korzystać z bardzo rzadko spotykanych w symulatorach technik łowienia – chodzi np. o metodę gruntową, muchową oraz wędkarstwo morskie. Nie zabraknie też oczywiście np. widoku z perspektywy przynęty. Bardzo istotną rolę odgrywa system dynamicznej zmiany pogody w cyklach dobowych. Na dokładkę gracze otrzymają możliwość tworzenia własnych łowisk oraz sprzętu wędkarskiego” – mówi CEO Ultimate Games, Mateusz Zawadzki.
Jak tłumaczy Mateusz Zawadzki, w dniu premiery w Steam Early Access udostępniona zostanie większość elementów składowych gry, ale zabraknie m.in. możliwości łowienia pod lodem oraz tworzenia własnych łowisk i sprzętu. Całość ma być stale rozbudowywana i udoskonalana. Początkowo będzie można wędkować w trybie dla pojedynczego gracza (singleplayer) oraz w ograniczonym trybie dla wielu graczy (multiplayer). Ten drugi zostanie jednak poważnie rozwinięty w nadchodzących miesiącach.
Autorzy gry przygotowali kilkadziesiąt gatunków ryb, wśród których znajdują się zarówno te niewielkie (np. karaś i bass niebieski), jak i zdecydowanie większe (np. marlin błękitny). W przypadku połowów na otwartych wodach możliwe będzie korzystanie z kilku różnych łodzi, w tym np. jachtu czy motorówki. Docelowo dostępne ma być 7 lub 8 łowisk wzorowanych na łowiskach z całego świata, dzięki czemu mapy będą posiadały zróżnicowany ekosystem, co zapewni bardzo dużą różnorodność.
„Pracując nad Ultimate Fishing Simulator, stale korzystamy ze wsparcia doświadczonych wędkarzy. Część naszego zespołu to również prywatnie zapaleni wędkarze. Postawiliśmy sobie za cel stworzenie nie tylko realistycznych tekstur, ale też zwiększenie realizmu poprzez inne elementy. W efekcie dla każdego gatunku ryb indywidualnie dostosowaliśmy, opierając się na zebranej wiedzy specjalistycznej, parametry przynęt. W praktyce więc na pewno nie uda się marlina złapać na kukurydzę. Bardzo duże znaczenie odgrywa również system zmian pogody. Takie zmiany mają w rzeczywistości bezpośrednie przełożenie na ciśnienie i tym samym zachowanie ryb. Podobnie jest w naszej grze – wiatr wpływa na wielkość fal, deszcz odbija się na wodzie, itp. Niektóre rzeczy wymagają od nas wtedy większego skupienia się na przynęcie, bo np. spławik będzie gorzej widoczny podczas dużych fal” – wyjaśnia Mateusz Zawadzki.
Do dyspozycji gracz dostanie na początku tylko pojedyncze elementy sprzętu wędkarskiego. W ramach postępów przyznawane będą jednak punkty doświadczenia i wirtualne pieniądze, przekładające się na rozwój postaci, odblokowywanie punktów umiejętności (potrzebnych, by móc np. korzystać z łodzi czy łowić pod lodem) oraz zakup kolejnych elementów wyposażenia wędkarskiego.
Ważną częścią Ultimate Fishing Simulator są rozgrywka wieloosobowa, opcje tworzenia własnych łowisk oraz sprzętu. Początkowo rywalizacja online będzie możliwa m.in. w trybach First Catch (wygrywa gracz, który pierwszy złowi rybę) oraz Total Weight (wygraną zapewnia największa łączna waga złowionych ryb).
Gracze otrzymają dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących połowów oraz globalnych tablic wyników i własnych sal trofeów. Producent zapowiada, że docelowo organizowane będą także okolicznościowe wyzwania, w tym turnieje dla wszystkich graczy. W planach jest też m.in. umożliwienie graczom spędzania czasu w jednym pokoju (publicznym lub prywatnym), gdzie możliwe będzie korzystanie z chatu oraz uzyskanie danych nt. połowów.
„Jednym z naszych priorytetów, poza rozwijaniem trybów multiplayer, są również elementy pozwalające na tworzenie własnych map oraz przedmiotów. Kreator łowisk pozwoli na stworzenie takiego miejsca całkiem od podstaw – z doborem odpowiednich gatunków ryb i pory roku włącznie. Możliwe będzie także tworzenie np. własnych zanęt czy sztucznych przynęt. To propozycja skierowana głównie do graczy lubiących samemu kreować rzeczywistość. Swoimi dziełami będzie można oczywiście dzielić się z innymi” – dodaje Mateusz Zawadzki.
Ultimate Fishing Simulator debiutuje w Steam Early Access 30 listopada 2017 r. Cena gry to 29,99 USD, ale przez cały okres wczesnego dostępu będzie niższa (19,99 USD).
Ultimate Fishing Simulator (Steam):
http://store.steampowered.com/app/468920/Ultimate_Fishing_Simulator/
Kinowy trailer Ultimate Fishing Simulator:
Gameplay trailer #1 Ultimate Fishing Simulator:
Gameplay trailer #2 Ultimate Fishing Simulator:
Ultimate Fishing Simulator
gatunek: rekreacyjne, symulacje, sportowe
producent: Ultimate Games S.A., Bit Golem
wydawca: Ultimate Games S.A.
język: polski, angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, portugalski, rosyjski, turecki
data premiery: 30.11.2017 r. (Steam Early Access)
cena: 19,99 USD (Steam Early Access)
miejsce na dysku: 300 MB
system operacyjny: Windows 7/8/8.1/10
procesor: Core i5
pamięć: 4 GB RAM
karta graficzna: Nvidia GTX 660 2GB VRAM
karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
DirectX: wersja 11
miejsce na dysku: 10 GB
dodatkowe uwagi: wymagania systemowe mogą ulec zmianie w trakcie dalszych prac nad grą